belasting

Kansspelbelasting - Informatie over belasting op kansspelen op internet en loterijen
Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Belasting
Op zoek naar Belasting? - Zoek Belasting in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Belasting, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Belasting > Forum > Algemeen > Belastingforum
  J.haan  1. Geplaatst op 23 februari 2006 om 16:49 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Er is nu een nieuw forum opgestart door fiscaal studenten. Ga naar belastingforum.forumup.nl en stel je vragen. Er zal een vakkundig antwoord worden gegeven op al uw vragen

Carmen  2. Geplaatst op 18 februari 2007 om 16:58 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Mijn vraag is:
Een kennis van mij deed mijn bel. aangifte, nu het via de pc verstuurd moet
worden, zegthij dat hij het niet meer wil doen, omdat de belasting kan zien dat het van zijn pc komt. Heel flauw, maar ja...........
Is dat zo, of is of kan het ook anoniem ?
Wie kan het mij zeggen????
Bedankt !!

Adje  3. Geplaatst op 18 februari 2007 om 22:57 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 18 februari 2007 om 16:58 schreef J.Haan het volgende:
Er is nu een nieuw forum opgestart door fiscaal studenten. Ga naar belastingforum.forumup.nl en stel je vragen. Er zal een vakkundig antwoord worden gegeven op al uw vragen

Nieuw forum ?
Bestaat al een jaar en er gebeurt nogsteeds weinig.

Het is beter je vraag te stellen op:

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1107

Eric  4. Geplaatst op 18 februari 2007 om 22:58 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 18 februari 2007 om 16:58 schreef Carmen het volgende:
Mijn vraag is:
Een kennis van mij deed mijn bel. aangifte, nu het via de pc verstuurd moet
worden, zegthij dat hij het niet meer wil doen, omdat de belasting kan zien dat het van zijn pc komt. Heel flauw, maar ja...........
Is dat zo, of is of kan het ook anoniem ?
Wie kan het mij zeggen????
Bedankt !!

Wat een onzin. En so what ? Je kunt trouwens wel 100 aangiften met hetzelfde programma doen.
Ik denk dat hij er geen zin meer in heeft

Fransje  5. Geplaatst op 19 februari 2007 om 00:27 uur   quotenieuw berichtemailedit 

hallo,

ik ontvang van de svb een inkomensafhankelijke anw uitkering. mijn salaris (van mijn werkgever) wordt aan het begin van het jaar geschat en dan moet ik in januari van het volgend jaar loonstroken leveren aan de svb zodat er een afrekening kan plaatsvinden. Het komt er dan ieder jaar op neer dat ik een bedrag moet terugbetalen aan de svb doordat ik extra uren heb gewerkt of een bonus heb gehad.

Nu heeft iemand mij verteld dat ik dit op de belastingaangifte kan opgeven als negatieve inkomsten.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt?
Waar zou ik dat dan moeten invullen. Bij de 1e vraag over inkomsten??
En zoja, ik heb dit pas gehoord, is het nu mogelijk om over de afgelopen jaren terug te vragen.
hoop dat iemand het antwoord weet.

bedankt fransje

G. Ansinger  6. Geplaatst op 31 mei 2007 om 09:39 uur   quotenieuw berichtemailedit 

LS

Een nederlandse besloten vennootschap heeft faillissement aangevraagd. Er is sprake van een belastingschuld uit hoofde van omzet- en of loonbelasting. De bestuurder wordt door de belastingdienst aansprakelijk gesteld voor deze belastingschuld daar de melding van betalingsonmacht te laat zou zijn ingediend bij de belastingdient. Invorderingsprocedures door de Belastingdienst tegen de bestuurder (ex. Art 36.)worden gestart en bestuurder weert zich in processen hiertegen. De Belastingdienst heeft niet aannemelijk kunnen maken dat er van mismanagement sprake is geweest. Voor wat betreft de melding betalingsonmacht wordt de belastingdienst gedeeltelijk in het gelijk gesteld maar bestuurder tekent hiertegen beroep aan.De procedure beland op de parkeerrol daar er getracht wordt een minnelijke schikking te bereiken tussen Belastingdienst en bestuurder.

Er wordt een vaststellingsovereenkomst uitonderhandeld waarbij het gaat om aanslagen inkomstenbelasting over meerdere jaren en de vermeende fiscale aansprakelijkheid van de bestuurder. Overeengekomen wordt dat bestuurder, in privé, een bepaalde som betaald. Deze som wordt in eerste aanleg afgeboekt tegen de belastingsschuld van de gefaillerde vennootschap. Resteert dan nog een bedrag dan wordt dit afgeboekt tegen de vordering van de belastingdienst uit hoofde van nog verschuldigde inkomstenbelasting. Alle lopende procedures worden zowel door belastingdienst als door de bestuurder ingetrokken.

Nu is het de bestuurder bekend geworden dat de gefailleerde vennootschap nog over voldoende financiele middelen beschikt in de boedel uit welk de belastingschuld had kunnen worden voldaan. De fiscus heeft destijds geen invorderingsmaatregelen tegen de gefailleerde vennootschap getroffen en de fiscus kan niet gedwongen worden tot invordering door de bestuurder.

De kernvraag is nu, kan de bestuurder de curator in het faillissement aanspreken op de inmiddels door hem(de bestuurder dus) voor de gefailleeerde vennootschap betaalde belastingschuld.
Is hier sprake van subrogatie? En is de vordering van de bestuurder(thans dan in privé) preferent t.o.v. overige schuldeisers?

Johan  7. Geplaatst op 11 februari 2008 om 13:13 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 31 mei 2007 om 09:39 schreef J.Haan het volgende:
Er is nu een nieuw forum opgestart door fiscaal studenten. Ga naar www.belastingforum.com en stel je vragen. Er zal een vakkundig antwoord worden gegeven op al uw vragen

www.belastingforum.com is inderdaad een goede site. Vooral de voorbeelden voor het doen van aangifte en het aanvragen van de toeslagen is geweldig handig.

Hutschemakers  8. Geplaatst op 12 maart 2008 om 22:57 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo,

Heb zelf eenzelfde fout ontdekt in voorgaande belastingaangiftes (aftrek thuiszorg met drempel). Heeft aanvraag voor correctie bij belastingdienst zin ? Heeft men als belastingplichtige rechten hieromtrent en zo ja hoeveel jaren terug dient belastingdienst nog correcties te accepteren ?

B.v.d.

Eric  9. Geplaatst op 30 maart 2008 om 16:30 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 12 maart 2008 om 22:57 schreef Hutschemakers het volgende:
Hallo,

Heb zelf eenzelfde fout ontdekt in voorgaande belastingaangiftes (aftrek thuiszorg met drempel). Heeft aanvraag voor correctie bij belastingdienst zin ? Heeft men als belastingplichtige rechten hieromtrent en zo ja hoeveel jaren terug dient belastingdienst nog correcties te accepteren ?

B.v.d.

Voor meer info ga naar www.belastingaangifteprikbord.nl
Daar vind je tevens een voorbeeldbrief

Cor Bakker  10. Geplaatst op 06 september 2011 om 15:18 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Mijn vraag is:
Mijn ouders hebben mij 60000 euro geleend dmv hun eigen hypotheek te verhogen.
Is de verhoging voor mijn ouders fiscaal aftrekbaar? En zo ja hoe?
Alvast bedankt voor de reacties.

Ga naar pagina: 1, 2

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X